måndag 15 september 2008

15: september 2008

Jag är supermotiverad till mitt nya så kallade liv. Jag har som mål att vara väldigt vältränad till min 40 årsdag ! Vilket infaller i maj nästa år !! Min födelsedagspresent till mig själv att springa Göteborgsvarvet tror jag . Har inte anmält mig ännu men vi får se utvecklingen helt enkelt.


* Jag har stegräknare - mål minst 10.000 steg varje dag (vardagsmotion)
* Jag har skaffat gymkort inkl. gruppträning . Skall tränas 3 gånger i veckan.
* Jag ska jogga en gång i veckan . Orkar jag så gärna en gång till !

Igår så tog jag min första löprunda och om sanningen ska fram så sprang endast 1/3 men för risk att ta ut mig så tyckte jag att det var precis lagom. Löprundan är ungefär 4,75 km och tog 54 minuter... och har träningsvärk på¨höfterna mina....

Idag blir det till att träna PowerYoga vilket aldrig tidigare testats och det ser jag framemot !

Så denna blogg är till för mig och min tråkiga statistik och framgångar och givetvis motgångar och kanske kan peppa någon annan att äntligen göra slag i saken eller peppa varandra !

Mina delmål

- 5 kg nya träningskläder - behöver en jacka till att springa i och vantar !
-10 kg ny jacka (har alltid önskat mig en oljejacka modell Barbour)
-15 kg helt ny garderob antagligen för då måste ju kläderna sitta ganska löst ;=D
-20 kg då borde jag klara av halvmaran i maj !

Har aldrig känt mig så här motiverad och hoppas bara nu att det håller i sig .... heja heja nu kör vi !

Inga kommentarer: